dinsdag 17 maart 2015

Sophie Universe CAL 2015 ~ week 7,8 en 9 ~In de tuin maart 2015

Wat een lekker warm lentezonnetje was er vanmiddag. Daar heb ik met een haakwerk op schoot, ontspannend muziekje op de tablet, verfrissend drankje en lekker koekje even heerlijk van genoten op de veranda. Ik kreeg gezelschap: Whopper kroop naast me op een loungestoel om ook van de zon te genieten...
Het haakwerk was de Sophie Universe Cal 2015. Ik ben inmiddels tot en met week 9 en een paar toeren van week 10 gevorderd, bijna bijgewerkt dus. Morgen moet ik even op pad om 1 van de gebruikte kleuren bij te halen, daarvan heb ik een halve toer te weinig van, voor ik verder kan.
Inmiddels zijn er weer een aantal gehaakte bloemen (rozen en tulpjes), randjes (zigzag, gekruiste stokjes en filetrand) en een bijzondere grote bloem aan de deken toegevoegd. Het is een bijzonder haakwerk dat ik met veel plezier haak, het is zo leuk om steeds weer bij de volgende toer te worden verrast met een andere wending aan het haakwerk. 

Naast het haakwerk begint het opruimen en zomerklaar maken van de tuin ook weer. Langzaamaan begint de natuur weer tot leven te komen. Een rondje door de tuin met het fototoestel leverde deze planten in de knop op, van links naar rechts en boven naar beneden:
- tulp tussen de verschillende muntsoorten;
- uitlopende pioenrozen;
- knop aan de muntplant;
- de eerste bloemen van het longkruid;
- een nieuw blad aan de palmboom;
- ontluikende knoppen aan de hortensia.
Oh ja, achterin de tuin ligt nog een klein, ahumm, hoopje openhaardhout voor volgende winter, manlief is druk bezig om deze hoop kruiwagen voor kruiwagen op te stapelen in ons houthok

14 opmerkingen:

Tinneshobbyworld zei

Leuk om te zien hoe jouw deken vordert. Het was inderdaad een zeer fijne en zonnige dag om te genieten.

Groetjes, Tinne

Neeltje zei

Zo, dat wordt een mooie deken. Erg mooie (lente) kleuren ook.

Neeltje

Corina zei

Mooi om te zien hoe de deken vordert vind je kleuren erg mooi.

Fijn om de natuur te zien ontluiken, ben gisteren ook in de tuin bezig geweest.
Je zit er de komende winter in elk geval warmpjes bij met zo'n stapel hout.

Corina

Unknown zei

Hi Alice,

Ik heb je genomineerd voor de Liebster award! Kijk maar op mijn blog om mee te doen.

Liefs,
Stefanie

Rika zei

Wat een prachtig haakwerk!

Supersoesje zei

Wat een super mooi deken wordt dat!

Anna zei

Gorgeous blanket !!!
Anna

Unknown zei

I love the way your Sophie's Universe blanket turned out. Its lovely. You picked my favorite colorway too. I wish my skills were good enough to do this one. I am in love with the design of this blanket. Your is gorgeous. I found you on AnnaMaries link up. I linked a few up myself if you would like to visit my blog. Thanks for sharing. I followed you too, I love having new crochet blogs to read! Just gorgeous....
~Crystal
Crochet, A Day In The Life
http://krystlewv.blogspot.com

Liz zei

Prachtig, zeg!

Quiltswaen zei

Je deken word echt een kunstwerk dit doe ik je niet na!

Groetjes Ingeborg

Barbara zei

Zo mooi!! Dank je wel voor het delen bij de link party!
groetjes
Barbara
www.busyfingersbusyfingers.blogspot.com

Lindevrouwsweb zei

Het wordt een pracht deken, dat is hij nu eigenlijk al! Mooie tinten! Evht een hele gave deken! Groetjes Lindevrouw

janusje zei

Dit is zo ongelooflijk mooi! Ik heb enorm veel zin om er ook aan te beginnen.

Anoniem zei

Hij is echt prachtig. Ik hoop dat er nog meer foto s van de deken komen want ik hou dezelfde kleuren aan. Ik ben zelf niet zo goed in combineren.