donderdag 7 juni 2012

Snacker

Ik was van plan om vandaag een heel ander berichtje te maken met de bijdrage voor de maand mei van Elke maand een kledingstuk. De blouse was eigenlijk af, maar toen ik gisteravond de foto's wilde maken, zag ik tot mijn grote ergernis dat de kraag echt niet in het midden zat. Sterker nog: helemaal scheef zat. Geen gezicht, dus geen foto's....de kraag heb ik gisteravond losgetornd en wordt vanavond weer opnieuw erin genaaid. Dat wordt dus morgen foto's van het resultaat met vertraging.
Vandaag dus maar een berichtje dat ik van plan was om later te plaatsen, van de snacker die naar hartelust staat te bloeien en groeien op het dakterras. "Snackers" zijn een variant van de komkommer die prima buiten gekweekt kunnen worden voor de minikomkommers. De Snacker produceert voortdurend nieuwe cocktail komkommertjes die je lekker kunt weghappen, vandaar de naam. De vruchten worden geoogst als ze 9 à 10 cm zijn.
De plant die ik heb staan doet het heel erg goed, er zitten al behoorlijk was piepkleine komkommertjes aan en evenzoveel bloemen die nog uitgroeien tot komkommertjes. Op de tweede foto staan ook de mini gele courgettes die wat meer tijd in beslag nemen om te groeien.
Het is zo leuk om de planten te zien groeien en later van te smullen...

1 opmerking:

simoneannemone zei

Tja als een kraag scheef zit dan zou ik hem er ook afhalen. Wij wachten geduldig op de foto's :-)

Ik had nog nooit van deze plant gehoord maar hij levert dan niet alleen kleine komkommertjes maar ziet er ook nog leuk uit.

Groetjes,
saskia