woensdag 23 november 2011

~ Een bloemetje op woensdag ~Vilten dahlia broches

Ze stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje om te maken: de vilten dahlia's. Een aantal weken geleden liet ik ze hier zien in een inspiratieberichtje.
En ik ben erdoor geinspireerd, ik heb inmiddels 6 verschillende kleuren dahliabroches gemaakt.
Hoewel de instructies in het engels zijn, is het in elkaar zetten van de bloemen eenvoudig en goed te volgen.
De uiteindelijke bloemen varieren een beetje in grootte, dat is afhankelijk van de grootte van de basisvorm waarop je de bloemblaadjes moet plakken. De iets grotere bloem geeft een voller resultaat, maar dat is natuurlijk afhankelijk waarvoor je de dahliabroche wilt gebruiken. Ik heb er 1 voor een dagje uit met het werk, ook echt als broche gedragen. Opvallend inderdaad, maar heb er wel hele leuke reacties op gehad.
De beschrijving voor het maken van de vilten dahlia's vind je hier.
Voor meer bloemen op woensdag kun je weer een kijkje nemen op de weblog van Veronique: Een sneller kloppend hart.
De volgende bloemen zijn al in voorbereiding, ben druk met het kleuren en ontkleuren van crepepapier in allerlei tinten om nog meer papieren rozen te maken. Wordt vervolgd....

6 opmerkingen:

Nicole (MLBV crafting) zei

Ze zien er prachtig uit je bloemen.
groetjes, Nicole

simoneannemone zei

Wat een mooie bloemen heb je gemaakt.

Saskia

poetsie zei

dat ziet er leuk uit, niet van echt te onderscheiden. :-)

Esther zei

Wauw, mooi hoor! Ik zie ze al een tijdje voorbij komen op internet, maar eens gaan kijken voor vilt en me er toch aan wagen.
Dank voor het plaatsen.

gr Esther

Especial and More zei

Ik kwam net op je blog terecht en ben ook volger geworden.
Leuk, die dahlia's van vilt.Ik ga ze binnenkort eens uitproberen.

Groetjes,
Janny

Kylie zei

I love your dahlias. They're gorgeous and look so complicated to make. You're very clever!!