zaterdag 18 juni 2011

Werken met schoolbordstof

Gisteren was de laatste borduurclub voor de vakantie. Het was zoals gebruikelijk weer leerzaam en gezellig. Deze bijeenkomst hebben we geborduurd met schoolbordstof en verrassend om te zien dat er leuke dingen mee gemaakt kunnen worden en ook diverse toepassingen verzonnen waren.
Ik schreef al eerder een stukje over schoolbordstof, maar had er niet bijgezet waar je het kunt kopen. Dus bij deze, schoolbordstof kun je hier en hier bestellen.
Er werd gewerkt aan flessenschortjes waarop je bijvoorbeeld de naam van de ontvanger kunt schrijven, applicaties van de schoolbordstof werden op placemats gemaakt voor kinderen om op te tekenen (konijntje en paddestoel, erg leuk idee!), een draagbaar schoolbordje  op twee canvaslijstjes met de krijtjes in het midden (ingenieus verzonnen, de uitwerking wordt nog over nagedacht).
Ik heb de twee uiltjes op schoolbordstof geborduurd om een oud memobordje mee op te fleuren. Dat moet nog geschilderd worden, maar zodra het af is laat ik het uiteraard zien.
Natuurlijk waren er ook nog wat andere borduurprojecten die gemaakt waren en die we uitvoerig bewonderd hebben:
Dames van de borduurclub: bedankt voor de gezelligheid en tot na de zomervakantie!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Alice,

Ik zag het nog niet eerder! Of zei ik dat al?

Leuk voor een kadootje, en idd voor placemats!

Fijne week, groetjes Thea♥

Anoniem zei

Hoi Hoi,

Het was weer een super leuke dag.
Vandaag even uit op spullen en dan laat ik zo snel mogelijk resultaat zien.

gr bets